POSTED ON Selasa, Jun 18, 2013 by Nuur Shahirah \\
Bismillah









Sahabat,
aku kira mungkin engkau silap
meminta itu dariku
kerna aku bukan sebaik dirimu

tapi
mungkin juga
Allah menghantarku untuk membantumu

sangat sikit rasanya
yang mampu kuberikan
sebab sejujurnya
diri ini belum cukup tarbiyah
belum cukup terisi
untuk mengisi hatimu
atau sesiapa sahaja

tapi aku cuba
ini yang termampu

moga dirimu kuat
kerana dirimu yang kukenali
lebih kuat dari yang disangkakan

cuma kali ini diuji sedikit
jatuh sedikit
tapi jangan khuatir

Allah tak membiarmu jatuh menangis di situ

aku juga takkan tegar melihatmu jatuh
dan aku sentiasa ada di sini

apa yang kuberi
itu yang termampu
entah berguna atau tidak

namun kuharap ianya berguna
untuk dirimu
juga diri ini

salam rindu
99 kali rindu dari Nilai :')


***

dia sahabat saya
dia perempuan
saya kenal dia baru empat tahun yang lalu
di bumi ulama' bak kata Ustazah Marzilah
bumi hamidiah
dia seorang yang kuat
satu dorm
tapi berlainan kelas
tapi dia menggalas tanggungjawab yang besar
meskipun baru berpindah
sebab kewibawaan dirinya
dia ketua yang baik buat semua penghuni asrama
sahabat yang baik batch 0610
juga kakak yang baik buat adik-adiknya

semoga dia terus kuat
*identiti dia dirahsiakan*

semoga berjaya menjadi doktor yang hebat awak.
berbakti pada ummah, agama, bangsa dan negara.

panjang umur, murah rezeki kita jumpa ya?

ikhlas dari saya,
Nuur Shahirah binti Md Saad 

Label: , , , , , ,


2 comment(s)