POSTED ON Rabu, Mac 27, 2013 by Nuur Shahirah \\
Bismillah

Saya bahagikan kepada dua subtopik.
Wahh dah macam subjek apa je.

#1 HariIni

Saya bukan orang yang bercakap banyak.
Bukan juga orang yang suka berceloteh sangat.
Tapi yang mengenali saya tahu sejauh mana suara saya terlontar.
Sejauh mana gurauan saya.
Sedekat mana hati saya terusik.

Semua itu tak penting.
Buat apa cerita tentang diri sendiri kan?

Diam.
Silence.

Kadang-kadang diam itu lebih baik. 
Silence is better.

Sebab kalau cakapnya nanti takut terguris sampai berdarah.
Mungkin juga kalau bisiknya nanti membunuh dalam senyap.

Ohh ayat bukan main.

Cara saya begitu.
Bilamana sedih ke marah ke.
Diam.
Cari ruang.


#2 KelmarinDanKelmarinLagi

Pernah dengar lagu Putih-putih Melati?
Alaa lagu putih-putih melati
Merah-merah delima tu.

Haa tak tahu boleh lah bertanya kepada Incik Google.

Kalau ada hitam pasti ada putih pasti ada hitam.
Satu baris lirik lagu tu.
Bukan nak ajaq suruh nyanyi ke apa.

Naahh.
Cuba hayati lirik tu.
Kalau ada hitam pasti ada putih.
Kalau ada buruk pasti ada baik.
Kronologinya macam selalu dengar.
Ada sekeping kertas putih.
Kemudian ada satu titik hitam di atas tu.

Mana satu yang kita pandang.
Mana satu yang lebih kita perhati.

Hitam?
Putih yang ada tu macam mana?
Kelam.
Kabur.

Lumrah kan.
Manusia.
Saya.
Kamu.
KITA.

Bilaman nampak yang hitam tu.
Hitam kelam je nampak.
Putih yang bercahaya tu macam mana?

Nampak mudah.
Nanti bila rasa tahu lah ke mana rasa kita.

Refleksi.





Allahu'alam.


Mood tunggang-terbalik.
Macam kena lambung ombak.
Eh.
Lupakan.


p/s : rindu menulis di sini.


{ Nuur Shahirah }
1420
270313
Nilai




Label: , ,


0 comment(s)