POSTED ON Jumaat, Disember 14, 2012 by Nuur Shahirah \\
bismillah

source : tumblr

tett tett!

buka mata

---------------------------

one text message received

---------------------------

open

" jom solat dhuha! "

From: Ikmal


bangun
mengeliat
emm emm pukul berapa ni?

tengok jam
8 am

aisehhh tertidur lepas subuh tadi!
ni gara-gara tidur lambat semalam la ni


eh lupa reply

To : Ikmal
"syukrannnnn Ikmal..macam hang tau tau ja tengah sedap tidoq tadi haha "

send

eh eh lupa ada discussion kejap lagi!

lari-lari pergi mandi

macam tak sempat je ni nak dhuha
takpa sat lagi boleh kot *loghat kedah*

*************
sejam kemudian

fuhh penat
terlelap

10 minit
20 minit 30 minit

sebiru hari ini
birunya bagai langit terang benderang

handphone berbunyi

gosok-gosok mata
sapa call ni


calling Amir

"Naufal,baru dapat news dari Miss Aina ni dia kata kena submit assigment kelmarin tu hari ni jugak, bagi tau kawan-kawan yang lain eh,aku ada hal ni.."

"Serius?!!Okayy sat lagi aku bagitau depa.."

letak phone
habislah
satu apa pun tak buat lagi ni

capai Asus
on

blank
gelap

kenapa kenapa kenapa?
rosak?
okay tenang tenang

Allahuakbar Allahuakbar
azan zuhur

ambik wudhuk
solat
doa

duduk sekejap
tafakkur

serabut
assignment tak siap
laptop meragam
stress!

tett tett!

open message

From : Ikmal

tiba-tiba teringat hang,dah solat? mengaji?jom pi lunch sama-sama lama tak jumpa busy


ohh
rasa semalam tak mengaji, hari ni pun belum lagi
tu laaa semalam sibuk duk main Call of Duty

buka alquran
mengaji


reply
To : Ikmal
Okayyy sat naa aku siap,hang tunggu kat tempat biasa laa


jap tengok laptop
on sat kot kot dah okay

bismillah
selawat banyak banyak sikit

on

ehhh boleh dah
okay lepas lunch sambung assigment

------------------------------------

"Terima kasih Mal ingatkan aku tadi..hang la sahabat aku dunia akhirat.."

"Awat hang ni..mesej lagu tu jaa pun."

"Tak laa aku ni dua tiga hari ni duk sibuk stress memanjang aku lupa kot nak buat semua tu..yang kau tau dah penat apa lagi main game ja laaa.."

"Hang nak tau satu benda tak?"

"Apa dia?"

"Rabu lepas ayah aku masuk hospital.."

"Laa..awat tak habaq kat aku..hang ni..sebab apa?sekarang lagu mana?"

"Baru keluar semalam..bukan tak nak habaq kat hang tapi aku tau hang sibuk.."

"Jangan cakap lagu tuu..hang kawan aku..kawan perlukan kawan.."

"Takpa..aku ada Allah..aku lebih perlukan Dia.."

"Nanti ada apa apa bagitau la aku takpa aku pun ok jaa.."

"Ehh jom makan!sejuk nasi tu nanti."


*****************************

depan laptop

klik klik klik
fuhh siap!

teringat tengahari tadi

"Takpa..aku ada Allah..aku lebih perlukan Dia.."

ketuk kepala *dush*

kadang-kadang susah susah baru ingat Dia
bila senang lupa lupa lupa

sebab kita perlukan Dia
setiap detik
setiap masa

hatta nak kelip mata ni pun
kalau Dia tak bagi tak berkelip lah

La haula wa la quwwata illa billah

#NoteToSelf
Ya Allah, jangan Kau serahkan aku kepada diriku sendiri walaupun sekelip mata. Tadbirku seluruh dan sepenuh sujud pada takdir MU.


Allahu'alam





















Label: ,


5 comment(s)