POSTED ON Ahad, Januari 22, 2012 by Nuur Shahirah \\
bismillahirrahmanirrahim
alhamdulillah akhirnya mempunyai kesempatan mencoret di sini
post kali ni macam tajuk yang tertera something to review
ye.review 2011
walaupun rasa macam dah lama tapi nak jugak review 
review sepanjang 2011
apa yang saya dah buat
apa yang dah saya capai
let's start

januari

biasa lepas SPM orang sibyuk ambil lesen tapi saya memilih untuk tidak mengambil lesen dahulu..macam rugi jugak tapi takpe..kebetulan seorang sahabat post di facebook jawatan kosong di sekolah ayahnya..masa ni cakap dengan mak ingat main-main je..tup tup mak kata "pergilah interview"..dipendekkan cerita pergi interview dan alhamdulillah berjaya..saya pernah post tentang pengalaman saya ni dalam entri ini satu perjalanan... :)


februari

alhamdulillah 25 februari bertambah lagi ahli keluarga kami..anak buah saya yang pertama selamat dilahirkan dan pada tahun ini akan menyusul lagi seorang insyaAllah..nak tahu kisah adam??klik di sini oh adam aisar!melihat adam menjaga adam mengasuh adam banyak yang saya dapat..juga pernah di entrikan di sini si kecil itu...



mac

tarikh yang di tunggu tunggu semua  pelajar lepasan SPM..alhamdulillah Allah beri yang terbaik..memberi senyuman di wajah wajah mereka sudah cukup  menggembirakan hati..juga gembira melihat sahabat sahabat sepejuangan mengukir senyuman tatkala mengambil keputusan..tak kurang juga yang bersedih..tak mengapa..perjalanan masih jauh lagi..bangun dan bangkit lah!


mei

setelah lama bercuti ini yang dinanti nantikan..keputusan UPU dah keluar..meskipun ada kawan-kawan yang dah pergi interview untuk biasiswa ke luar negara dan sebagainya..nampaknya rezeki saya hanya di sini..takpe yang penting di mana mana pun kita pergi belajar semuanya sama yang berbeza cuma pengalaman..kalau bukan sekarang dapat mungkin sambung master ke..munkin juga phD ke..dan......mungkin juga hantar anak suatu hari nanti..kita tak tahu..Allah dah atur semuanya lengkap..perfect!ok..apa cerita?dapat mana?klik sini sini *alhamdulillah*


jun

1 jun telah mendaftar di USIM..ye USIM..dulu tak pernah pun bercita-cita untuk sambung belajar di sini..setelah mula belajar..ye belajar macam kat sekolah..ada subjek sains tu..ada tambah bahasa arab dan english dan quran hadith on sciences..it's all about life here in Usim..ada kawan teman sahabat baru..yang ajar kita macam-macam..yang ada saat kita susah dan senang..terima kasih semua!nuur pun nuur la..sedap jugak panggil macam tu kan..apa macam nuuuuuuuuuuur kasih tu..


julai

kalau saya tak silap lah..MUET Speaking Test..setelah menghadiri workshop selama 2 hari*okeh USIM wajibkan..alhamdulillah dipermudahkan segalanya..malam sebelum tu test dengan kawan-kawan kat kafe KKNC terchenta..nice memory bila sebenarnya kami dah tahu siapa yang satu kumpulan..dah set semua..saya nak ambil bahagian conclusion!saya nak start dulu nanti!apa-apa pun kami belajar bekerjasama..nak berjaya sama-sama kan??


oktober

ok kita pergi oktober terus cepat sikit kan..bulan oktober..yes!final semester 1..cepat sungguh masa berlalu..tup tup 31 oktober dah habis exam..kita pergi dominos sama-sama..kemudian masing-masing balik rumah bercuti..opps sebelum terlupa MUET Reading,Writing and Listening test juga bulan oktober..tengah cuti kemudian balik USIM sehari untuk MUET..apa cerita MUET ni?klik sini muet :)


disember

alhamdulillah sekali lagi bertambah ahli keluarga..abang telah selamat di ijab qabulkan..mudah mudahan kekal hingga ke kahir hayat..special entry for him here-tanggung + jawab ^^




hmmm..mungkin banyak lagi yang nak di review tapi mungkin juga terlalu banyak untuk dikongsi di sini..mungkin cukup setakat ini..akan cuba update lagi pada masa akan datang..imtihan semakin hampir..doakan saya dan sahabat-sahabat lain mudah mudahan ye :)



doakan saya di perjalanan ini ^^


P/S: tahun ini juga saya mengenali seseorang yang saya tak sangka akan kenal..mengajar saya erti hidup juga..kesabaran kejujuran kesetiaan dalam persahabatan..terima kasih :)

Label: , ,


2 comment(s)