POSTED ON Khamis, Oktober 23, 2014 by Nuur Shahirah \\
Bismillah.



Satu masa dulu bila saya jatuh, mak selalu pesan " Sabar banyak-banyak." 
Teresak-esak dekat bahu mak sebelum balik kampus
Sampai hari ni saya susah sgt nak definisikan sabar tu macam mana

Bila saya refleksi diri saya
Renung balik apa yang dah saya lalui
Saya rasa nikmatnya yg Allah bagi tu dalam banyak cara

Satu situasi yang selalu terjadi pada diri saya
Bilamana saya terlalu selesa atau tenang mendapat sesuatu
Setiap kali tu Allah memang akan cuit punya
Tak banyak sikit pun jadi lah
Dah cukup buat rasa lost sekejap

Nak sabar ke nak buat macam mana ni
Saya pun taktahu nak bagi respons macam mana
Yang penting dalam hati tu Tuhan saja yang tahu

Bila kawan ada masalah ke apa ke
Satu ayat saya suka sebut "Sabar banyak-banyak ye."

Cliche betul rasa padahal diri sendiri nak sabar pun kadang terkial-kial
Nak cari asbab nak kena sabar ni pun payahnya 

Saya takda point nak sampaikan apa kat sini
Cumanya doakanlah saya diberikan kesabaran
Sampai bila-bila dan asbabnya hanya Allah
Sebab hanya Allah yang kekal

Allahumma afrigh 'alaina sobran. Allahumma yassir wa la tu'assir ya kareem rabbi tammim bilkheir.


#JourneyOfMyLife



Love,
Nuur
0750
Semenyih

Label:


1 comment(s)